Dalia

Dahlia (variabilis)

Plantă decorativă perenă cunoscută și sub numele de Gherghină/Gheorghină
Aparține Familiei Compositae (Asteraceae). Numele genului, Dahlia, se presupune că provine de la botanistul suedez Anders Dahl. [1]


Crește sub formă de tufă, preferă locurile luminoase, însorite și solul umed. Dalia înflorește din iulie până toamna târziu;  este o floare  elegantă care înfruntă temperaturile scăzute. Florile sunt preferate nu doar pentru grădini și spații verzi (oferă un veritabil spectacol coloristic), ci și ca flori tăiate. Gherghina este denumită de către floricultori "regina grădinilor de toamnă".


Vizitând (într-o zi mohorâtă și extrem de rece pentru luna septembrie) Grădina Botanică "Alexandru Borza" din Cluj-Napoca, am aflat că aceasta deține o colecție de aproximativ 40 de soiuri, dintre care 14 noi ("Veritable", "Vancouver", "Tsuki Yori No", "Akita" etc.)
 


Denumiri în alte limbi: Dahlia (engleză), Dahlie/Gartendahlie/Georgine (germană), Dália (maghiară), Dahlia (franceză).

Bibliografie:

1.http://en.wikipedia.org/wiki/Dahlia

Comentarii

  1. Sunt o mare iubitoare de dalii. Noi din pacate am fost prea devreme in gradina si erau mici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt flori tare plăcute ochiului.
      Eu am fost în Grădină într-o zi mohorâtă și extrem de rece (în septembrie) și le-am prins în floare. Mi-au înseninat ziua :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Brândușa de primăvară

Bulgărele de zăpadă/Călinul